Skocz do zawartości




Zdjęcie

Stawianie obiektów i ich edycja


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 Wilhelm

Wilhelm

    Pick up the fucking phone!

  • Administrators
  • 14 postów

Napisany 10 December 2017 - 12:41

- Stawianie Obiektów -

 

 

 

/obiekt - Komenda ta służy standardowo do stawiania obiektów, lecz jest w formie gui z wielu powodów. Dla tego też by postawić obiekt musimy skorzystać z tej komendy i wpisać w okienku gui ID obiektu jaki chcemy stworzyć.

 

Spoiler

 

 

 

 

Po stworzeniu obiektu, ów obiekt jest w naszej postaci i jest nie widoczny, należy użyć opcji skakania domyślnie Shift/Spacja by nie spaść pod tekstury i ujrzeć nasz nowo postawiony obiekt. W momencie jego postawienia jak na obrazku poniżej pojawi się nam informacja o jego postawieniu i możliwości edycji. Dodatkowo pojawia się nam w czarnym okienku informacja o jego ID. Nie jest to ID obiektu lecz World ID obiektu czyli unikatowy numer w świecie SA-MP który w danym momencie jest przypisany temu właśnie obiektowi. Służy on do edycji jeżeli nie możemy go edytować z powodu kolizji, zgubienia czy też braku tekstury.

 

 

 

Spoiler

 

 

 

 

- Edytowanie Obiektów -

 

 

/edytuj - jest to komenda odpowiedzialna za zaznaczanie wybranego obiektu do edycji i jego edycję. Prościej mówiąc pojawi się nam kursor na ekranie którym możemy zaznaczyć dowolnie wybrany obiekt i go edytować.

 

 

Spoiler

 

 

Po zaznaczeniu wybranego przez nas obiektu do edycji pojawią się nam opcje edycji tego właśnie obiektu w formie osi X, Y, Z oraz osi RX, RY, RZ oraz opcja zapisu. Dodatkowo pojawią się nam szczegółowe informacje odnośnie world id obiektu który edytujemy, id obiektu jaki jest edytowany rzeczywiście oraz jego pozycje.

 

 

Spoiler

 

 

 

Wiemy też że wielu z was nie cierpi tej formy edycji obiektów ponieważ nie jest ona tak w 100% szybka i dokładna jak jej manualny odpowiednik w formie komendy. Dla tego też istnieje komenda /x  /y  /z   /rx   /ry  /rz. Która po rozpoczęciu edycji obiektu umożliwi wam dokładniejsze i szybsze ustawianie obiektu np /x 0.001   /z -5    /rz 90 itp itd. Zawsze pamiętaj że zapisujesz obiekt ikonką zapisu na osi edytowanego obiektu.

 

 

 

 

 

- Usuwanie Obiektów -

 

 

Usuwanie obiektów jest analogiczne do poprzednich przykładów, wystarczy dany obiekt zaznaczyć za pomocą komendy /edytuj i wybrać dany obiekt, następnie skorzystać z komendy /obiekt usun

 

 

Spoiler

 

 

Co w przypadku jeżeli nie możemy zaznaczyć obiektu za pomocą komendy /edytuj ponieważ obiekt koliduje z innym lub nie ma tekstury do kliknięcia np jest to woda, wystrzał, światło, cień. Wtedy korzystamy z komendy /obiekt [ID] gdzie zamiast ID wpisujemy world ID obiektu który nam się wyświetlił w momencie jego tworzenia. Co jeżeli nie pamiętamy jego world id? Wtedy sprawa jest nieco trudniejsza, klikamy wówczas jeden z obiektów który był przed nim stworzony i sprawdzamy jego world id. Znając jego world id teraz wpisujemy tą komendę dodając do wartości +1 aż do skutku jak znajdziemy nasz docelowy obiekt do edycji.

 

 

W przypadku podanego przykładu niżej komenda będzie wyglądać tak /obiekt 3839

 

Spoiler

 

 

 

 

 

- Nakładanie Tekstury -

 

 

Ostatnią już opcją jest nakładanie tekstury na obiekt, by tego dokonać zaznaczamy wybrany obiekt za pomocą komendy /edytuj a następnie korzystamy z komendy /obiekt material gdzie ukaże się nam gui z polami do uzupełnienia. 

 

 

Pierwsze pole to slot tekstury, standardowo jest to 0 lecz jeżeli obiekt ma wiele tekstur i docelowo chcecie zmienić jedną z nich, wówczas ten slot może mieć inną wartość. 

 

Spoiler

 

 

Kolejne pole to ID obiektu z którego będzie nowa tekstura zaczerpnięta, czyli prościej mówiąc ID obiektu który chcemy nałożyć na ten obiekt.

 

Spoiler

 

 

Kolejnym polem jest dokładna nazwa modelu tekstury. Pamiętaj by nie zostawić gdzieś spacji czy pustego pola.

 

Spoiler

 

 

Ostatnim już polem do uzupełnienia jest dokładna nazwa tekstury. Pamiętaj dalej by nie zostawić pustego pola czy też spacji.

 

Spoiler

 

 

Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie to w tym momencie tekstura obiektu powinna zmienić się poprawnie.

 

Spoiler

 

 

 

 

 

- Wskazówki końcowe -

 

- Podczas edytowania obiektów możesz się poruszać gdy przytrzymasz klawisz sprintu domyślnie SPACJA.

- Gdy wypadniesz ze swojego interioru możesz do niego wrócić z powrotem używając ALT+SPACJA w miejscu drzwi zewnętrznych.

- Strona z teksturkami którą polecam to https://textures.xyin.ws/?page=start

- Program do podglądu obiektów ich ID sprawdzania to http://forum.sa-mp.c...ad.php?t=282801






0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników